ATT STUDERA HOS OSS

FÖR STUDERANDE OCH SÖKANDE

MATERIALAVGIFT

För att kunna börja en kurs som du har kommit in på så måste du i förväg betala in materialavgiften på 600 eller 1100 kronor/termin.
SWISHA direkt till skolans konto:
  • 123 602 69 75  - skriv personnr, namn samt vilken klass/termin (t. ex DemSam, vt-24)
Betala via bankgiro:
  • 5939-4767  - skriv personnr, namn samt vilken klass/termin (t. ex DemSam, vt-24)

HUR MYCKET?

Allmänna kurser, Angered Teaterskola & Angered Författarskola: 1000 kronor/termin.

Konsten i samhället, The Music College och MuSam (Allmän kurs Musik & Samhälle): 1500 kr/termin

Avgiften används bl.a. till
  • studiebesök

• deltagarförsäkring

• studiematerial/konstmaterial

• utskrifter och kopiering.

VÅRA TERMINSTIDER

VÅRTERMINEN 2024: 11 januari-5 juni. - Februarilov v.7. Påsklov v. 14

HÖSTTERMINEN 2024: 14 augusti- 17 december. Höstlov v. 44
VÅRTERMINEN 2025: 9 januari-4 juni. - Februarilov v.7. Påsklov v. 16

STUDIE- OCH YRKESVÄGLEDNING

Studievägledaren kan du kontakta om du har frågor om studier, arbete och funderar över vad du vill göra i framtiden.

CSN

Alla våra kurser är studiemedelsberättigade (förutom SFI).  Enklast och snabbast ansöker du här digitalt om studiemedel.
 Ange Angered folkhögskola.

STUDIESTÖD PÅ FOLKHÖGSKOLA

Mer info om studiestöd och folkhögskolestudier

STUDENTRABATTER

Om du läser en allmän kurs eller en konstnärlig kurs på folkhögskola så kan du få rabatter från Studentkortet och/eller Mecenat. Vår folkhögskola registrerar dig, du behöver endast ladda ner apparna Studentkortet och Mecenat och följa instruktionerna.

Om du saknar personnummer behöver du kontakta vår administratör Marika för att få hjälp med registreringen: marika.andersson@angeredfhsk.se

Om du inte vill söka CSN har du ändå rätt till ett studentkort. Detta gäller även dig som saknar fullständigt personnummer.
Kontakta administrationen så registrerar vi in dig till mecenat.
Maila till: marika.andersson@angeredfhsk.se